Virtuális asszisztens - VA

Tudom, hogy nehéz a kiszervezés.

2017. november 09. 13:11 - Hamvai Mária

Hidd el, saját tapasztalatból tudom!

Először rá kell jönnöd, hogy delegálnod kell a feladataidból, majd rá kell érezned és bele kell jönnöd. 

A legtöbb vállalkozó kicsiben kezdi, nem mindenkinek adatik meg rögtön, hogy egy jól menő, 35 fős cég tulajdonosa legyen. Ami nem baj, sőt! Amit magadnak építesz fel a semmiből, vagy majdnem a semmiből, az hatalmas tartást ad. Figyelni, ahogy napról-napra, hónapról-hónapra fejlődik a céged fantasztikus érzés. Természetesen nehézségek mindig adódnak, de erre majd később visszatérek. 

Ha minden jól megy elkezd menni, majd futni a szekér (hogy ez mennyi idő alatt történik meg, azt persze nem tudom, és nem is sikerül mindenkinek). Egyre több a feladatod. Egyre többet dolgozol, akár napi 14-16 órát (ismerek olyat aki többet is), de szívesen csinálod, mert végre látszik az eredmény és ki oldaná-csinálná meg ilyen jól a feladatokat mint te. HÁT SENKI! HURRÁ!

Egyszer csak azon veszed észre magad, hogy nem tudsz az összes e-mailre válaszolni, állandóan késel (pedig utálsz késni), nem készülnek el az árajánlatok a megígért időben, esetleg találkozókat is elfelejtesz.Késő este, ha beesel az ágyadba (persze hulla fáradtan), nehezen alszol el mert az agyad tovább kattog a holnapon, a holnapi teendőkön. 

Aztán eljön az idő (1-2 vagy akár 10 év múlva), amikor eszedbe jut, hogy ezer éve nem ittál egy sört/bort/limonádét/koktélt a barátaiddal. (a megfelelő behelyettesítendő), hogy nem voltál - mert nem volt se időd, se energiád - horgászni/edzeni/hegyet mászni/búvárkodni pedig úgy imádod és az kikapcsol. A családodat meg ne is említsük. Csak fényképről látnak. Elfelejtetted a párod névnapját/szülinapját vagy mindkettőt, a gyerekeiddel sem legoztál/babáztál/fociztál már régóta.

Valami hasonlón mentem keresztül én is.

Na most van itt az ideje a kiszervezésnek, de erre magadtól, neked kell rájönnöd.

Mérlegelj! Mi a fontos? Naná, hogy a legfontosabb az egészséged, a családod, és a hobbid. Közhely tudom, de mégis igaz! És azt is tudom, hogy dolgoznod kell, és mindenre figyelned, de az is fontos hogy megtaláld az egyensúlyt. Meg is lehet találni!

Kicsiben kezd - vegyél fel alkalmazottat akár részmunkaidőben, alkalmazz virtuális asszisztenst - azokkal a feladatokkal, amiket szerinted nem lehet "elrontani", könnyen korrigálhatóak, vagy kontroll alatt tarthatóak. Ne feledd, nem a gyeplőt engeded ki a kezeid közül, csak megosztod a feladatokat. 

Aztán ha bevált, emeld a tétet a saját tempód szerint. Építs magad köré csapatot, olyanokat alkalmazz akik profik a maguk területén. Otthon a fürdőszobád burkolásának sem állsz neki saját magad, szakembert keresel.

Csak elkezdeni nehéz, aztán belejössz. Hajrá!

kiszervezes.jpg

Kövess a blogon ha tetszett!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlineasszisztens.blog.hu/api/trackback/id/tr5913199529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.