Virtuális asszisztens - VA

Virtuális asszisztenssel könnyebb – Delegálás II.

2018. március 08. 09:49 - Hamvai Mária

delegalas.jpg 

Ahogy már az előző bejegyzésemben említettem (Nem csak a menők delegálnak - Virtuális asszisztenssel könnyebb I.), egy idő után, ha jó és hatékony vezető akarsz lenni, muszáj átadnod feladataid egy részét valakinek, hogy időd és energiád szabaduljon fel és ne őrülj meg a napi rutintól. Ide tartozik a naptár, az e-mail-ek kezelése és rendszerezése mellett a szociális média tartalmak gyártása, publikálása, illetve minden olyan tevékenység átruházása, mely napi szinten hátráltatja vagy lassítja munkádat.

  1. A szociális média oldalak kezelése és figyelemmel kísérése

Egy nagyobb cégnél reális elvárás, hogy legyen külön marketinges vagy akár marketinges csapat, akik a közösségi oldalak kezelésével foglalkoznak. Ez nem vágyálom, a nagyobb cégek képesek megfizetni őket. A kisebb kkv-k és vállalkozók általában maguk kezelik céges oldalaikat, ami napi szinten rengeteg időt elvesz. Nagyon hasznos és segítő dolog, ha ezeket ki tudja szervezni hozzáértő, akár marketing tapasztalattal rendelkező, virtuális asszisztensnek.

Íme, néhány feladat, melyeket delegálhatsz virtuális asszisztensednek.

Tartalom stratégia

Egy virtuális asszisztens értékes eszköz lehet oldalad általános tartalmi stratégiájának megállapításához, kialakításához - ha még nincs ilyen. Mint külső megfigyelő, segítséget nyújt márkád külső képének/megnyilvánulásainak tisztázásában, hogy az következetes maradhasson minden platformon. Időigényes feladatokat is átruházhatsz rá, például a mérőszámok követése, a hashtag-ek feltérképezése, a SEO tartalmának tökéletesítése, stb.

Ehhez fontos a jó kapcsolat, kiváló kommunikáció az asszisztenssel, hogy a legjobb stratégiát tudjátok együtt kialakítani.

Tartalom létrehozása

Interjúk, hírlevelek, podcast-ok, webináriumok, posztok mind olyan dolgok, melyeknél, jó ha, egy másik „szem” is megnézi a tartalmat és a minőséget. A megbízható virtuális asszisztens segíthet, ha a hosszabb tartalmat rövidebb formátumba kell átalakítani, a videóblogot írásos bloggá alakíthatja, podcast-okból kivonatokat készíthet, újraformázhatja és feltöltheti a régi tartalmakat a közösségi média oldalaira, sőt lektorálhatja is a cikkeidet. Segíthetnek még teljesen új és jobb tartalom kezelésében és létrehozásában is.

Elemzések/statisztikák

A közösségi média oldalaknál, az adminisztrátori feladatok átruházása nagyszerű módja annak, hogy több olvasót, jövendőbeli vásárlót, érdeklődőt vonzzanak oldalaidra. Bízd rá, hogy figyelje a statisztikákat, elemezze az adatokat.

Kreatív tervezés

A posztokhoz szükséges kreatív anyagok megtervezése időbe telik, ami gyorsan időigényes szörnnyé válhat. Szerencsére, offboard feladatokkal, mint egy kép beszerzése és létrehozása, népszerű grafikai tervező szoftverekkel, - mint például a Canva - meggyorsítható. Az ilyen és ehhez hasonló programok, szoftverek segítségével hasznosíthatod a VA kreatív készségeit is.

Tartalom ütemezése

A VA segíthet a havi posztolási terv létrehozásában, a blogbejegyzések és a közösségi médiában megjelenő ügyfelek kérdéseinek megválaszolásában, valamint az állandó és elkötelezett tartalom ütemezésével a vállalkozásod láthatóságának növelésében.

Összefoglalókat is készíthet, amelyek irányíthatják a jövőbeli tervezést, és stratégiákat hozhatnak létre a legjobb időben történő posztoláshoz. 

A közösségi médiakezelés tökéletes feladat a virtuális asszisztensek számára, különösen akkor, ha több közösségi média weboldalon vagy jelen. A virtuális asszisztensek képesek kezelni a megjegyzéseket és kérdéseket, rendszeresen megosztják vállalkozásod frissítéseit.

  1. Bízzál rá minden mást, amitől megőrülsz

Miután megszabadulsz ettől a három időigényes tevékenységtől, sokkal minőségibb időt tölthetsz azzal, amire a cégednek szüksége van.

Átruházható céges tevékenységek lehetnek még:

Rendezvények, konferenciák szervezése

Repülőjegyek és hotelszoba felkutatása és foglalása konferenciák előtt

Irodaszerek megrendelése

Állásajánlatok és személyes interjúk ütemezése, intézése

Legjobb ajánlatok beszerzése

Magánjellegű segítségnyújtás

Nyilvánvalóan nagy segítség, ha a privát jellegű feladatok megoldásában is segítenek neked, például:

Gyermek születésnapi partijának megszervezése

Különböző javítások megszervezése, szakemberek felkutatása, megbízása

Házastárs /gyermekek születés- és névnapjainak, évfordulók fejbentartása, megszervezése, gondoskodás ajándékokról.

Online vásárlás intézése

Éttermi foglalások, koncertjegyek, taxi rendelés intézése

A teendők száma és fajtája végeláthatatlan, hiszen mindannyian különbözőek vagyunk, eltérő szükségletekkel.

Az üzleti életben a delegáció kritikus készség. Gyakorlatot és elkötelezettséget igényel. Amikor virtuális asszisztenst veszel fel, a delegáció a műveletek szerves és lényeges részévé válik. E nélkül nincs értelme a közös munkának, mely maximális bizalmon alapszik mindkét fél részéről.

Amint látod, a virtuális asszisztens munkatárs által kezelt feladatok listája olyan sokrétű, mint a tulajdonosként rendelkezésedre álló szerepkörök. Több mint az e-mailek szűrése és a közösségi média kezelése (bár ez is vonatkozik rá!). – Igazi vállalkozás támogató!

Ha van olyan feladat amit delegálnál és az itt felsoroltak között nem találod: KÉRDEZZ, rendhagyó feladatokat is megoldunk rendszeresen.

 

Baráti üdvözlettel:

Hamvai Mária Mariann

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlineasszisztens.blog.hu/api/trackback/id/tr1413724048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.